Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
|
|
|
Anthony Van Dyck
Dutch
1599-1641
Anthony Van Dyck Locations
Flemish painter and draughtsman, active also in Italy and England. He was the leading Flemish painter after Rubens in the first half of the 17th century and in the 18th century was often considered no less than his match. A number of van Dyck studies in oil of characterful heads were included in Rubens estate inventory in 1640, where they were distinguished neither in quality nor in purpose from those stocked by the older master. Although frustrated as a designer of tapestry and, with an almost solitary exception, as a deviser of palatial decoration, van Dyck succeeded brilliantly as an etcher. He was also skilled at organizing reproductive engravers in Antwerp to publish his works, in particular The Iconography (c. 1632-44), comprising scores of contemporary etched and engraved portraits, eventually numbering 100, by which election he revived the Renaissance tradition of promoting images of uomini illustri. His fame as a portrait painter in the cities of the southern Netherlands, as well as in London, Genoa, Rome and Palermo, has never been outshone; and from at least the early 18th century his full-length portraits were especially prized in Genoese, British and Flemish houses, where they were appreciated as much for their own sake as for the identities and families of the sitters. Related Paintings of Anthony Van Dyck :. | Portrat der Marchesa Geronima Spinola | valentin serov | Portrait of Lord George Stuart | Portrait d'une noble genoise | A Family Group | Related Artists: William henry millair1828-1899
j. h. scheffelWismar 1690 - Västerås 1786
J.H. Scheffel kom från en borgasläkt i Wismar, en nordtysk stad som på 1600-talets införlivats med Sverige. Om Scheffels läroår vet man ingenting utöver uppgiften i en gammal biografi att han studerade till målare i Berlin, Paris och Brabant.
Scheffel dök upp i Stockholm år 1723. Uppenbarligen samarbetade han först med David von Krafft. Efter dennes död 1724 grundade Scheffel, då redan fullärd porträttör, sin egen atelj??. Ett av de första uppdragen, porträttet av borgmästare Bergstedts unga dotter, ledde till ett lyckligt och av en riklig hemgift åtföljt äktenskap med fröken Bergstedt.
Scheffel samlade redan tidigt kring sig en trogen kundkrets bland adeln och det förmögna borgarskapet. Han behöll sin framgångsrika position från 1720-talet till 1760-talet. Någon ledande hovmålare eller mest gynnad societetsmålare i Stockholm var Scheffel aldrig. Hans stadiga popularitet som pålitlig och kompetent porträttmålare rubbades emellertid inte av modets växlingar, ty han hade förmågan att smidigt följa de nya strömningarna utan att pruta på sin karga och förnuftiga konstnärliga egenart. Scheffels porträtt visar sällan prov på pretentiösa barockgester eller affekterad romantisk tillgjordhet. Hans personåtergivning var utfunderad och konstaterande. I hans digra produktion ingår stela rutinarbeten, men i bästa fall är hans målningar karaktärsstudier som bygger på en stark vision. Hans målningsteknik var kompetent men anspråkslös: i helheten fäster man uppmärksamhet vid mänskobilden, inte vid utförandet.
När Scheffel i 75-årsåldern som pensionerad drog sig tillbaka för att tillbringa tiden med sin familj var han en rask och förmögen gammal herre. Han uppnådde den för tiden ovanligt höga åldern av 91 år, enligt dottersonen till följd av sitt glada och jämna humör, sina ordentliga levnadsvanor och en till åldern anpassad flit och motion .
CERUTI, GiacomoItalian Painter, 1698-1767
Italian painter. He was one of a group of artists working in Bergamo and Brescia who observed reality with an unusual freshness and directness. He painted religious subjects and portraits but was most distinguished as a painter of genre and low-life scenes. These included many pictures of beggars and vagabonds ( pitocchi), hence his nickname 'il Pitocchetto'. He married in Milan in 1717 but settled in Brescia in 1721. In 1723 he received a horse in payment for three altarpieces and four frescoes for the parish church of Rino di Sonico; they were mediocre works executed in an unadventurous blend of Lombard and Venetian traditions derived from contemporary Venetian painters working in Brescia. Ceruti's early portraits and genre scenes are less conventional and more intensely felt; in 1724 he signed and dated the strikingly naturalistic portrait of Giovanni Maria Fenaroli
|
|
|
|
|
|
|
|
All the Alma Tadema's Oil Paintings
Supported by oil paintings and picture frames
Copyright Reserved
|